دنیــــای شیرین
کیک،شیرینی،بستنی و ... را از دنیای شیرین بخواهید.
 
 
سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:نان زبان گربه, :: 19:20 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم :

آرد                               200 گرم

پودر قند                          200 گرم

خامه                              یک فنجان

سفیده تخم مرغ                  5 عدد

وانیل                              نصف قاشق چایخوری

 

طرز تهیه :

آرد ، خامه و پودر قند  را خوب مخلوط می کنیم . سفیده ها را خوب می زنیم تا سفت شود و در مایه بالا ریخته و قدری وانیل اضافه می کنیم و هم می زنیم . خمیر را داخل خامه پاش ریخته و در سینی فر که چرب کرده ایم به صورت یک نوار می ریزیم و در فر 180 درجه گرما به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد .



سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:نان خامه ای, :: 19:17 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم :

شکر                2 تا 3 قاشق سوپخوری

آب                  5/7 قاشق سوپخوری

کره                30 گرم

آرد                90 گرم

تخم مرغ          2 عدد

خامه              300 گرم

پودرقند           یک قاشق مرباخوری

نمک              خیلی کم

 

 مواد لازم برای سس شکلات

کره            یک قاشق مرباخوری

 

کاکائو        20 گرم  

پودرقند      150 گرم

آب داغ       2 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه :

آب و شکر و کره را روی آتش گذاشته تا کم کم بجوشد. آرد و نمک را اضافه کرده و هم می زنیم و فوری از روی آتش بر می داریم سپس هم زدن را ادامه می دهیم تا کاملا صاف شود . پس از سرد شدن ، تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر نرم و لطیف گردد .

روی سینی فر یا قالب کیک لقمه ای را چرب نموده و از این خمیر به اندازه یک گردو برداشته و با فاصله روی سینی فر می گذاریم و آن را در فر 220 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 25 دقیقه روی پنجره بالایی قرار می دهیم .

خامه را با یک قاشق پودر قند هم می زنیم تا کاملا سفت شود . نان ها را پس از سرد شدن از بغل شکاف داده ، و خامه زده شده را درون آن ها می ریزیم و سپس آن ها را در ظرفی به شکل مخروط می چینیم و رویش سس شکلات می ریزیم تا تمام نان خامه ای ها به سس آغشته گردد .

 

طرز ساخت شکلات روی نان خامه ای

کره را آب کرده و به آن پودر قند و کاکائو اضافه می کنیم . آب داغ را به آن می افزاییم و خوب هم می زنیم تا مایه صاف به دست آید .



سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:نان بهشتی, :: 17:55 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم :

آرد                          نیم کیلو

روغن                      250 گرم

پودر قند                   250 گرم

هل کوبیده                 یک قاشق چایخوری

بکینگ پودر              یک قاشق چایخوری

نمک                      خیلی کم

خمیر ترش               به اندازه یک گردو

 

 

طرز تهیه :

خمیر ترش را در نصف فنجان آب گرم حل و صاف و مخلوط به پودر قند می کنیم (از قبل روغن و پودر قند را کاملا می زنیم تا خوب مخلوط شوند ). بعد از اینکه خمیر ترش را در مخلوط روغن و پودر قند ریختیم ، هل را اضافه کرده و آرد را کم کم می ریزیم و مالش می دهیم و در جای گرم مدتی می گذاریم تا ور بیاید .

بعد از اینکه خمیر ور آمد شیرینی را قالب زده و رویش خلال پسته ریخته در سینی چیده و در فر 180 درجه سانتیگراد می گذاریم تا پخته شود .



سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:نان برنجی, :: 17:50 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم :

آرد برنج خیلی نرم               500 گرم

پودرقند                             175 کرم

کره یا روغن                      300 گرم

گلاب                               4 قاشق سوپخوری

تخم مرغ                            یک عدد

پودر پسته برای تزیین           150 گرم

 

طرز تهیه :

پودر قند ، کره و تخم مرغ را مخلوط کرده و خوب هم می زنیم تا کاملا نرم و لطیف شود . آرد برنج را اضافه می کنیم و خوب مالش می دهیم . گلاب را اضافه می کنیم و دوباره مالش می دهیم . این خمیر نسبت به خمیرهای دیگر کمی نرم تر است . خمیر را در کیسه نایلونی ریخته و به مدت 24 ساعت در یخچال می گذاریم بماند.

خمیر را از یخچال خارج کرده و به اندازه یک فندق برداشته آن را به شکل دایره کوچکی در می آوریم و روی آن را نقش انداخته و بالای آن پودر پسته می پاشیم و در سینی فر چرب شده می چینیم یا اینکه در خامه پاش ریخته و به شکلی که دوست داریم در سینی می ریزیم.

سینی محتوی شیرینی ها را در فر 180 درجه گرما به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها کمی برشته شود ولی زیاد تغییر رنگ ندهد .



سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:نان برای چای, :: 17:48 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم:

آرد                  200 گرم

روغن              200 گرم

نمک                یک قاشق چایخوری

خامه               3 قاشق

پودر قند           به میزان لازم

 

طرز تهیه :

آرد ، روغن ، یک قاشق خامه و نمک را کاملا باهم مخلوط کرده و کم کم  دو قاشق دیگر خامه اضافه می کنیم خمیر را در جای خنکی به مدت یک ساعت می گذاریم. پس از زمان تعیین شده خمیر را به ضخامت نیم سانتیمتر باز کرده و به هر شکل که مایل هستیم می بریم و نان را در سینی فر چرب شده به مدت 25 دقیقه در گرمای 180 درجه قرار می دهیم . این نان پس از پخت دو برابر می شود بعد از در آوردن از سینی روی آن پودر قند می پاشیم.



سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:نان آردی, :: 17:45 ::  نويسنده : مهدی


مواد لازم:

آرد                     نیم کیلو

تخم مرغ               5 عدد

گلاب                   2 قاشق سوپخوری

روغن                  400 گرم

پودرقند                 150 گرم

 

 طرز تهیه :

پودر قند را با 400 گرم آرد و گلاب خمیر می کنیم. تخم مرغ ها را به خمیر اضافه می کنیم و خوب مالش می دهیم تا خمیر شود. روی سینی آرد پاشیده و خمیر را با وردنه و با استکان قالب می زنیم و در داخل روغن داغ می اندازیم ، زمانی که پف کرد بر می داریم .



پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:زولبیا, :: 22:8 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم

اندازه

نشاسته

نیم کیلو

ماست

نیم کیلو

آرد گندم

75 گرم

جوش شیرین

نصف قاشق چایخوری

 

طرز تهیه :

نشاسته را در ماست حل کرده ، از صافی رد می کنیم تا صاف و بدون گلوله شود . آرد را اضافه کرده ، مخلوط می نماییم مایه را یکی دو ساعت می گذاریم بماند.

روغن «مایع» فراوان را داغ می کنیم و بعد مایه را در قیف مخصوص ریخته و به صورت خطوطی دیواره وار به طوری که یکدیگر را قطع کنند در روغن داغ شده می ریزیم ( در صورتی که زولبیا خوب پف نکرد ، جوش شیرین را با مایه مخلوط می کنیم ). و به همین ترتیب زولبیا را آماده می کنیم دو طرف آن را سرخ نموده و بلافاصله در شربت می اندازیم .



پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:بامیه, :: 21:59 ::  نويسنده : مهدی


مواد لازم

اندازه

آب

یک پیمانه

آرد

یک پیمانه

روغن آب کرده

4 تا 5 قاشق سوپخوری

تخم مرغ

3 عدد

شربت غلیظ

2 پیمانه

روغن برای سرخ کردن

فراوان

 

طرز تهیه :

آب و روغن را در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم تا جوش بیاید . آرد را در ظرف روغن و آب ریخته و یکی دو بار آهسته هم می زنیم تا آب کاملا تبخیر و مایه سفت شود ظرف را از روی آتش بر می داریم و می گذاریم کمی سرد شود.

تخم مرغ ها را دانه دانه در مایه می شکنیم و مرتب هم می زنیم تا خمیر کاملا نرم و لطیف شود. در تابه مقداری روغن می ریزیم (البته روغن مایه را روی آتش می گذاریم تا داغ شود .)

مایه بامیه را در قیف مخصوص ریخته و حرارت را ملایم می کنیم دهانه قیف را جمع می کنیم و از مایه به هر اندازه که بخواهیم با فشار دادن کیسه در روغن می ریزیم به طوری که سطح روغن پوشیده شود گاهی بامیه ها را پشت و رو می کنیم تا دو طرف آن کمی برشته شود بعد با کفگیر بامیه ها را از داخل روغن خارج کرده و در صافی می ریزیم تا روغن زیادی آن گرفته شود بعد بامیه های آماده شده را در شربت می ریزیم . در صورتی که بخواهیم بامیه خرمایی رنگ شود یکی دو قاشق شکر در آب روغن بامیه می ریزیم و بعد از جوش آمدن آرد را اضافه می کنیم .





درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ من خوش آمدید.به زودی مطالب جدید اضافه می شود. به دلایل مشکلاتی که در سرور پیش آمده عکس ها نمایش داده نمیشوند به زودی بررسی می شود. خواهش می کنم پس از دیدن از وبلاگ نظرات و انتقادات خود را بگویید. مهــــدی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای شیرین و آدرس donyaye-shirin.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 26344
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

تصاویر زیباسازی وبلاگ